vrijdag 17 november 2017

De mallemolen in

Weet je hoe het voelt? Alsof ik in een kano zit en me mee laat voeren met de rivier. Soms moet ik door een stroomversnelling om daarna in rustiger vaarwater terecht te komen. De rivier waar ik op zit heeft een aantal onderstromen die ik mee moet en ook kan pakken voor de weg die ik te gaan heb.

Er is een stroom onderwijsbond via wie ik een juriste toegewezen heb gekregen. Zij gaat mij begeleiden bij de gesprekken op mijn werk mbt mijn re-integratie en vooral naar wat ik verwacht, mijn toekomstig ontslag.

Ook van belang is de stroom rechtsbijstandverzekering die mij helpt met de afhandeling van alles dat te maken heeft met het ongeluk, veroorzaakt door een tegenpartij, en de kosten die dat met zich mee brengt. Vanwege mijn laatste ziekmelding en alles wat daar verder bij komt kijken is het dossier van een licht letsel traject naar een middel/ zware variant over gegaan. De verzekeraar van de wederpartij wil graag bij me op bezoek komen en een medisch adviseur gaat zich ermee bemoeien.

De grootste stroom is nu echter mijn re-integratie, in welke vorm dan ook. Buiten wat ik zelf al doe om te herstellen, ga ik op advies van de bedrijfsarts een multidisciplinair revalidatietraject volgen bij een kliniek bij mij in de buurt. Met als doel weer op de been te komen, hernieuwde energie op te doen en voldoende kracht en zelfvertrouwen te ontwikkelen voor die uitermate spannende volgende stap. De intake is komende week. Dit traject gaat vier tot zes maanden duren, waardoor ik langer dan een jaar in de ziektewet kom te zitten en er zeer waarschijnlijk ook een arbeidsdeskundige mee gaat kijken.

Al die stromen helpen mij om op de route te blijven waar ik zelf voor gekozen heb. En toch, als ik te veel stil sta bij alles wat er inmiddels in gang is gebracht, kan ik het niet laten af en toe te denken waar ik in godsnaam aan begonnen ben. Dan voel ik de spanning van het niet weten waar de rivier me heen gaat brengen en wat ik onderweg allemaal tegen ga komen. Maar ik weet ook, wat gebeuren moet gebeurt en uiteindelijk brengt de rivier mij waar ik zijn wil. Ondertussen blijf ik erbij, stuur ik mezelf langs spannende stroomversnellingen de bochten door en doe ik mijn best ook van het mooie uitzicht te blijven genieten.



Herken je dit gevoel? Wat heeft jou geholpen daar uit te komen waar je zijn wilde? Laat het me weten!


Liefs Marije

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iedereen een rugzak

Enig tijd terug alweer, zat ik in een bijzonder gesprek waar het onderwerp ‘rugzakje’ ter sprake kwam. Het zette een en ander mooi in pers...