zaterdag 1 juni 2019

Weer aan de slag!


Na maanden van nadenken, kauwen, overwegen en heroverwegen, schrijven en ontwerpen kan ik jullie eindelijk vertellen dat ik de trotse eigenaar ben van Dare to Move. Een praktijk voor dans en beweging te Nijmegen en Wijchen. Gisteren zat ik bij de KvK om me in te schrijven, om daarna thuis de bloemetjes even flink buiten te zetten!

Ik heb twee super locaties gevonden bij een welzijnscentrum cq leefstijlcentrum, waar ik per dagdeel / uur uit kan breiden. Op beide locaties werken andere therapeuten en docenten van verschillende disciplines. En dat betekent collega’s om mee te sparren en te netwerken.

En ik heb ook al wat kunnen doen! Afgelopen week heb ik mijn eerste eigen Dance for Health groep gedraaid. En wat is die les fijn om te geven! Ik word er zelf ook fris en wakker van.
Ook mag ik de komende periode elke week een Rots en Water training geven bij een collega in het kader van zwangerschapsvervanging.
En ja dat laatste is tijdelijk en mijn eigen groep is nog maar heel klein, maar een mens moet ergens beginnen!

De komende maanden hoop ik de praktijk langzaam uit te kunnen breiden. Mijn netwerkkaart ligt klaar, PR materiaal ook, de eerste afspraken zijn gemaakt en de geluiden zijn positief. ‘Prachtig initiatief, een gat in de markt’. Heerlijk is dat om te horen!
Ook ga ik mijn praktijk goed op de kaart zetten door op alle mogelijke plekken een link of folder achter te laten. Hopelijk loont zich dat uiteindelijk.
Er moeten nog een aantal officiƫle registraties komen waar ik een KvK-nummer voor nodig heb. En zo zijn er nog een aantal dingentjes. Maar dat hoort erbij en mag stap voor stap.

Want natuurlijk mag het de tijd hebben, tijd is nog steeds mijn beste vriend. Ik moet namelijk mijn belastbaarheid qua werk (buitenshuis) nog steeds opbouwen en kan daar in feite nu pas mee beginnen. En dat heb ik de afgelopen week ook zeker gemerkt! De lessen gingen geweldig, ik genoot en kreeg energie van het werken met de groepen. Maar eenmaal thuis was de koek op en heb ik weinig meer gedaan dan een beetje in huis rondlummelen. Maar wat geeft dat, ik ben weer aan het werk! En mag het leukste werk doen dat er is.

En tuurlijk wordt het opletten dat ik mezelf in mijn eigen enthousiasme niet voorbij ga lopen, dat ik ruimte houd voor rustmomenten en alles in mijn eigen tijd en tempo blijf doen. Die valkuil is maar al te bekend.
Maar daar heb ik het afgelopen jaar al flink op kunnen oefenen en ik heb de hoop dat ruim van te voren aan te zien komen. Mocht het een keer misgaan, dan weet ik ook dat ik een pas op de plaats mag zetten en dat het na een paar dagen rustiger aan doen weer beter kan gaan.
Bovendien ben ik niet voor niets eigen baas geworden op een vakgebied dat ik door en door ken. 
Ik ben heel goed in staat om in meer of mindere mate te anticiperen met de deelnemers, afhankelijk van mijn eigen mogelijkheden van dat moment. Dus no worries vooralsnog.

En ook al heb ik een nacht onrustig geslapen in afwachting van de spannende dingen die ik die dag allemaal mag gaan doen, ik heb ’s morgens zin om de dag te starten en te zien wat het me allemaal brengt!

Wish me luck!

En voor degene die meer willen weten over mijn praktijk: https://daretomove.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iedereen een rugzak

Enig tijd terug alweer, zat ik in een bijzonder gesprek waar het onderwerp ‘rugzakje’ ter sprake kwam. Het zette een en ander mooi in pers...